måndag 27 januari 2020

Fart och sväng

I dag var det svårt med cip, ( att utföra hindret med en snabb sväng), samma sak vid hinder 3 med vita rutor.
Farten var inget vidare ännu men vi fortsätter att kämpa. Det som ändrat är att My gärna kommer och tränar.
Med Kia slarvar jag tyvärr, jag tror det beror på att hon bara är med som "sällskap"

POSITIVT; kunde vara glad när Kia sprang förbi hindret och mot belöningen men kom tillbaka och vi kunde fortsätta - glada

TRÄNA MERA; startposition, belöna för startposition  och för första hindren.
  fart 
-håll ögonkontakt längre, röra mig snabbare vid tighta svängar - inte vänta så länge

Jag har fortfarande svårt att springa fastän värken lättat mycket.

I går kom Ulla-Stina och jag överens om att vi far till JSP  i Vanda den 16 - 17 5.


RALLYTOKO

I dag tränade vi startposition, ligg, sitt och slalom.
Posistivt; My glad och alert, framåt
 - belönade glatt med boll och ibland med godis.
slalom belöning mitt i första gången och vid slutet andra gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.