tisdag 7 januari 2020

7.1.2020  Agi + rallytokoträning

I dag fick Kia vara med på träning.
Agi.träningen var en enkel Sofia Person bana för att få in  mera fart, handlingen var runt och persjättö. förutom själva banan tog vi också bomen och A en gång. A tog vi med persjättö, nästa gång ska vi ha en tunnel under för att få min linje utåt men My ska ändå ta A.
Det vi behöver träna mera på är runt som vid hinder 13, där My saktar farten.

Sen bör jag tänka på att inte hindra sikten till tunneln för My hade svårt att hitta den.
Jag hade så svårt att springa idag på grund av mitt sjuka ben, men träningen var rolig ändå.
Särskilt med Kia var jag sen med kommandona, hon måste fråga efter varje hinder.



Det blev lite tight med agi.träning först och sen hinna med rally-toko, men jag tror nog det börjar löpa så småningom. Tyvärr glömde jag att filma Kias prestation men den var minst lika bra som Mys.
Både Kia och My var så duktiga, är så stolt över My för hon har endast varit 4 ggr på "kursträning"
Jag missade stegen  i uppgiften 1 steg fram....... men hoppas på skärpning nästa gång
My följer lite snett, undrar vad jag bör göra för att få henne rakt.

Vi får öva mera på att få ett snabbt ligg och dessutom rakt och inte snett.
Bakdelskontroll får vi fortsätta med även om jag är nöjd över dagens svängar.
Jag övade störning av följ medan vi gick 8an. Tränar på att My ska ha kontakt med mig under hela följet och det känns som om vi kommit en bra bit på väg














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.