söndag 5 januari 2020

Januari 2020
Ett nytt år har börjat och jag har fått inspiration till träning igen.
My och jag har varit och tränat agility till Kvevlax - jättekul tyckte både My och jag.

Tyvärr har jag fått bekräftat att Kaisa hör väldigt dåligt, så det har blivit ganska så farligt, för när vi går på vägen hör hon inte när bilarna kommer eller när jag kallar in henne, så nu måste hon vara kopplad, hon som alltid fått vara lös, som tur går vi för det mesta i skogen och där hålls hon med mig hela tiden.
Det har dessutom blivit lite schismer mellan henne och Kia beroende på att Kaisa inte hör och dessutom ser lite dåligt och går och "tar" Kias mat.
Jag måste lära mig ett nytt sätt med att jobba med henne.


Här har vi tränat farten på bomen och nergången till olika hinder. = My tog kontakten alla gånger och hade bra fart och svängarna lyckades bra.


Fram med layering = gick bra med bra fart.




Mera fartträning men också handling, runt och in in.
Båda gick bra och särskilt in in känns väldigt smidigt för My är så säker.


Blev lite för lång träning så My var trött på sista träningsupplägget och hade dålig fart.
Måste komma ihåg att korta av tiden.

Tänker försöka med kort agi.träning och sedan lite rally-toko, då kan Kia vara med också så det blir inte så intensivt för My

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.