söndag 19 januari 2020

Rallytoko 19.1 med Sevil


  •   I dag var My ännu mera ofokuserad, hon     "hängde" bakom mig. jag tror det beror på      att jag belönat bakåt så hon väntar att           belöningen kommer bakifrån -  det får jag ta    och ändra på.
  •   Vi måste träna mera på att belöna genast     My svänger öronen framåt.
  •   Belöna så mycket som möjligt med boll         eller leksak.
  •   Belöna vid fot - just efter vi startat
  •   Vid tävling kom ihåg att inte rätta till     positionen det blir -10 poäng.
  •   När vi tar om en skylt behöver vi inte alltid    starta om från grundposition utan kan starta från "gående" fot.
  • Jag måste hålla mig lite längre från skyltarna så att inte My går i dom.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.