måndag 3 februari 2020

A, bom och slalom


I dag var jag på dåligt humör så vi borde inte ha tränat alls eftersom det påverkar hundarna så mycket. Mitt humör berodde på att det var en stor lapp vid "hallen" att hindren inte hör till bokning av planen. Nåja som tur var, var det min sista träning i  Kvevlax för jag hade beslutat mig för att boka          träning för en månad i Veikars .                          
Eftersom vi inte kunde ta några hinder så "lånade" vi A, bom, slalom och tunnel och gjorde en träning med dem..
Konstaterade att slalom bör vi träna mycket samt tunnelbreak, samt hur viktigt det är att kunna börja med ett hinder för att få fart.



Rally.
Andra halvtimmen tränade vi rally.
My hade svårt med skillnaden på sitt-fot och
stå. Nu ska vi intensivträna dessa.
Försökte belöna fot-följ lite extra - mera sånt
Skyltutföranden går bra med följ är svårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.