måndag 2 mars 2020

fart + layering + slalom

I dag var jag jättenöjd med träningen för den var ganska så svår för oss. My hade bra fart ganska länge, hon tog endast några travsteg i de tighta svängarna så det går nog framåt.                        Bara jag är säker på min handling så har My bra fart men så fort jag velar så blir det långsamt. Jag är överlycklig över att det självständiga slalomet gick så bra. Jag måste bara komma ihåg att vänta ut My vid hindret före och ha god fart till slalomet.                                                                                        Som vanligt tränade jag för länge, tom jag blev alldeles snurrig i huvudet och ville inte komma ihåg hur jag tänkt. Måste bara konstatera att jag inte hinner med både agi och rallyträning. Rallyträningen blir så ofokuserad. Måste hitta på ett bättre sätt.    

Rallyträningen var en katastrof på  grund av att vi bara hade 15 min på oss så kunde inte jag koncentrera mig          Mina stackars hundar försökte allt de kunde och jag var bara "missnöjd"                                                                      Tanken var följ och kontakt, för Kia har haft svårt att hålla kontakten vid start och idag gick det bra😄                          Följande var ligg från olika ställen, men det gick åt skogen😕  Vi gör nya försök nästa gång samt lite hemträning så brukar det lösa sig.                                                                 + idag kom jag ibland ihåg att hålla ner vänstra handen      OBS!  Måste komma ihåg att belöna Kia med vänster hand annars viker hon framför mig.                                                                           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.