tisdag 10 oktober 2023

Oktober 2023

 Oktober månad har gått ut på skogspromenader (svampplock) och rallyträning mest teknik. Keltanokasta Kisakonkariksi

Vi var till SofFix på massage, både Kia och My blev behandlade. Kia har haltat så länge nu så jag hoppas det ska lätta för henne. Hon har börjat sova så mycket och man märker så bra att hon inte hör så bra mera.

Kia ska på ny behandling om två veckor medan My tar ett längre uppehåll för vi tycker hon har börjat må så bra.💓


Rally ban-träning inför vår tävling den 14.10 i S.joki och domare Fiia-Maria Kivioja. Det är hennes bana VOI bana vi tränar. 

Jag tyckte den var lång, kanske inte svår men eftersom vi inte tränat på så länge så kändes den otroligt lång och min koncentration ville inte räcka ända ut.

My följer så snett, pyörähdys kunde jag göra lite tidigare, framför blir fortfarande lite snett och till vänster. Vid täyskäännös oikeaan var jag nog för nära skylten, kierrä kan nog My men jag får skärpa mig med handlingen men det var bra att öva uusinta. Vid käännös oikeaan stod det stilla för mig- hur skulle vi göra?😕Efter slalom höll jag inte kontakt därför for My ut till sidan, vid istu, seiso kierrä koira satte sig inte My, bättre handling och kommando. My backade alldeles suverent men jag tog inte alla steg utan fuskade med det sista.😟😞

Men överlag är jag nöjd med träningen  --  mera sådana.


Idag 10.10 har jag varit och tränat agility med Camillas Naala. Hon var så duktig.💓. Jag ska träna henne en tid så får vi se hur det utvecklas. För att vara första gången vi tränade tillsammans gick det otroligt bra. Naala var väldigt följsam och bara vi lär känna varandra så tror jag det går framåt för oss.

Jag var ju så glad att jag fick henne med mig och att hon kunde koncentrera sig på uppgifterna.


Fina dagar har vi vandrat lägre och njutit av solsken. Kia var på nytt till SofFix och fick en 10 dagars värkmedicin kur. 

Med My har jag fortsatt med sidoträningen, vi var dessutom till Vasa Hundklubb på rallyträning - kul, My var så duktig. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.