tisdag 15 november 2022

1 - 15 november

 De här två veckorna har det varit lugnt på hundfronten, efter att min flunsa lättat lite så halkade jag på utetrappan och skadade min vrist. Som tur var den inte bruten men musklerna var skadade på alla sidor av vristen. Jag har fortfarande sån värk att det är svårt att sova på nätterna. Korta promenader kan jag gå och nu har jag börjat gå i skogen också men det tar så ont. 

Det enda vi tränat är lite fotposition, backa o dyl. Vi har börjat träna på lite gympa i ett fat. Det är inte så lätt tycker Viggo. Vi har tränat att ha alla tassarna i ett fat ett par ggr, sen fortsatte vi att gå runt en kon och tillbaka i fatet..

Rally- träningen föll bort två gånger och agi.träningen som vi skulle börja med föll också bort. Tors. 10.11 var Viggo och jag på första agi.träning. Jag hade jättesvårt att springa ännu, men Viggo sprang och jag "gick". Vi tränade på päällejuoksu samt lite handling -Viggo hade fart och följde min handling så fint. Han njöt verkligen.✌💓

My hade blivit bättre i tassen men så en morgon kom hon på att springa i kapp med Viggo och då öppnade sig "såret" igen😢Nu ska jag verkligen hålla en ordentlig paus med henne så att skinnet hinner växa till ordentligt. 

Viggo fick igen vara på Mys rallyträning och han var lika duktig som förra gången. Nu var han mera nyfiken på skyltarna och på Sevil.

My och Viggo har börjat leka med varandra inomhus - jättekul! 😀





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.