torsdag 30 september 2021

Rally och Agi 20 - 30.9.21

 RALLY 20.9

En bana gjord av Mira, molemmat oikeaan täyskäännös och molemmat vasempaan täyskäännös var lite svåra, vi hade inte gjort dem förut. Sen hade jag lite svårt med steglängden mellan tulppaani och puolenvaihto takana.

My var så på alerten fast jag var lite stressad, för att jag var utan bil och måste vara hemma till 19.00 ( jag hade lånat Jaskas och han skulle iväg till träning)



AGILITY 22.9 egen träning.

Vi tog "Jessicas" slalomträning den är toppenbra.

Bana 1. Jag började med att springa runt med My hela banan, sen sprang jag mellan slalomet och tunneln - fick ta om det en gång - svår ingång, det beror säkert mest på att jag är osäker.          

Tredje varvet gjorde jag leijeröinti till slalom och det lyckades bra.😀

Bana 2. där började jag också med att springa hela banan runt med My, sen  sen gjorde jag leijeröinti från hinder 2 till tunneln och bakombyte från hinder 6 till slalom - superbra👌

Tredje varvet skickade jag henne rakt in  i slalomet från hinder 6- likaså superbra.

My hade ganska bra fart och kunde leka lite med nya leksaken, fast bollen är nog favoriten, den tog vi till på slutet.

Sist tränade vi bomen ett par gånger och dragleksaken som belöning.



25.9 skolning med Elina - katastrof. Jag var nog så stressad av Heidi så My funkade Inte alls. Elina sa att vi skulle träna runt med wrap och bakombyten för att My skulle bli självständigare.

Vii kom bara till hinder 13 och då började vi öva på självständighet.           






RALLY 27.9. 

 En alldeles jättekul bana, 

tror aldrig jag njutit så av någon

träning förut. My var också så på alerten och bara trippade fram av glädje.🙌



29.9 Agility egen träning, jag och Ulla-Stina

Bana 1, var inte svår, skickade in i slalom samt gjorde framförbyte till hinder 6. Andra varvet bakombyte till slalom -superbra.

Bana 2, där övade jag leijeröinti från hinder 1 till 4. Det var svårt, men efter några förenklingar och mycket beröm så fungerade det. Sen följande svårighet var från 4 till 5. Försökte med in in , det fattade inte My alls. Veck veck så kom hon ju tillbaka till mig, som sista altenrativet försökte jag med cip, cip och då gick det som smort. Det var nästan så My sa varför gjorde vi inte sådär från början.                       Sist hela banan med persjättö från hinder 5 till slalom.                                                                                Den här banan  borde jag träna igen för olika alternativ. Bra träning.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.