söndag 28 mars 2021

22 - 28.3.2021

 Rally med Sevil.

Vilken intressant och utmanande bana igen, här fanns flera nya saker, 
  • Molemmat oikeaan täyskäännös, här var inget problem, med lite övning kanske det blir lite mer samtidig sväng.
  • slalom igen med högerhandling, känns redan säkrare
  • puolemvaihto edestä gick som smort.
  • jag hade oroat mig för tunneln och funderat på att träna med target, men Sevil trodde det skulle gå bra utan target så då gjorde vi så. Det gick bra för jag hann ju så bra till andra tunnelhålet och tog emot My där med fotkommando ✌
  • jag tyckte det var lite snävt till sitt, maahan, sitt, men vid andra försöket så fick jag till det bra.
  • Seriehoppen gick så bra, My kom så fint fot mellan hoppen
Hon är alldeles suveren min My 💓, det är jag som behöver några gångers träning innan jag är trygg med skylten
Vårt samarbete är på topp 💕 tack vare Mys kunnande.

Morgonpromenad i det vackra vädret, hundarna har redan hunnit långt innan jag fick fram kameran


Agi.träning

Svårigheten här var timningen från hinder 7 till slalomingången, första gången var det perfekt, MEN andra gången blev ju My osäker och tog runt första pinnen ( så gör hon alltid när vi tar om)
Men jag måste komma ihåg att rytma och inte ha för bråttom, samt hålla mig vid sidan så att My ser ingången. Här var det bra att jag "stannade" vid 3dje sista pinnen.

Följande svårighet var fram ur tunnel och runt hinder 11. Där igen var min handling helt åt skogen. Jag höll ut min högra arm när jag rörde mig framåt - vilket betyder ut - alltså My tog hinder 16. Om jag använde mig av serpentinhand var mitt bröst riktat mot hinder 16 så då tog ju My det igen.
Jessica filmade oss så jag såg ju så bra hur fel jag gjorde.  Det här har hänt oss flera gånger och jag har inte förstått varför My tar fel hinder.

KOM IHÅG mitt bröst ska vara riktat framåt samt min hand ska hållas nära kroppen.
.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.