fredag 12 februari 2021

8.2 - 14.2.2021

En underbar dag på isen!




Rally med Sevil.                               My pigg och alert trots mycket störning av skällande hund.                                                 Sitt, stå, ligg gick rätt så bra, vi har övat lite hemma med att kunna sitta och stå upp utan att backa bakåt.          My har svårt att höra skillnaden sitt - ligg och blir så osäker. Nu började jag öva ligg med nytt kommando maahan och hoppas att det ska lösa sig                                                                       Följ med att backa tre steg bakåt hade vi aldrig gjort förut, det var svårt. Vi hade uppgiften med både höger och vänster handling                                 Molemmat täyskäännös oikeaan var också nytt med det fungerade bra.         Oikeaan ympäri myötäpäivään var också det nytt, vi hade aldrig gjort det på bana men nog hemma  så det var inte svårt.   Min fantastiska My år så duktig på det här.💖


Agi.träning                                                Katri hade gjort upp träningsupplägget.
Vi tränade starten först med target, jag kallade in henne bakifrån hinder 2 - fungerade bra, My visste precis hur hon skulle göra.
Sen tränade vi rundeln med hindren 2 - 6 för hon har alltid så dålig fart på såna här svängar.
Från 6 - 9 fick jag bättre linje med att ta emot My bakom h. 7  och in in till tunneln.
Att handla My över långhoppet och in i slalomet från inre sidan gick bra, men från slalom och runt hinder 12 måste jag tima bra och inte ha för bråttom.
Gjorde också slalom ingången med bakombyte och där måste jag igen tima bättre och inte ha för bråttom -  den handlingen var bättre vid runt 12
Från långhoppet till tunnel 12 höll ja mig på yttre sidan och handlade med bakombyte - Mycket bra. My hade fart, då tog jag emot My på baksidan av 20 - och app till 21

På slutet tog vi hela banan med bra fart!!!

Det är så kul att träna igen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.