onsdag 17 februari 2021

15 - 21.2.2021

 Rally med Sevil samt vinnar + mästargruppen.


Viken utmanande bana. My verkligen på alerten, det började med att en bordercollie rusade mot oss villt skällande. 
My kom ändå glatt med och     kunde focusera.                                             

Istu ja  askel oikealle ja istu har vi grundtränat med steg till sidan längs en planka. Det här var första gången vi försökte oss på hela utförandet och det gick bra.     
Hunden på högra sidan. Istu ja askel vasemmalle ja istu , första gången vi försökte och det var svårt. 

Istu lähetä koira ja kutsu koira.
Sändningen gick bra och My väntade fint, men jag har visat kon med högra handen så det blir en vridning på kroppen mot My och det ger minuspoäng. Min kropp ska visa i färdriktning. Vi övade några gånger, jag visade med vänstra hand - no problem. Dessutom måste jag gå med vanlig fart ända till inkallnings skylten först därefter får jag sakta på farten om inte My hunnit i fotposition.

Istu täyskäännös istu hade vi heller inte gjort, det fungerade bra.

Det var så mycket nytt den här gången så jag hade svårt att få ihop det, fick verkligen tänka efter, å andra sidan tror jag det var bra för jag brukar vara för snabb så My inte hinner utföra uppgiften färdigt.  Den här gången kom jag ihåg att vänta                                    ut My i alla sväng skyltar.
Jag gillar verkligen dom här träningarna.✌💓

Slalomträning


En jättekul givande träning. Vi tränade mycket leijeröinte. 
5 - 6  leijeröinti bakifrån tunneln.

17 - 18 leijeröinti igen sen tog jag emot My och skickade henne längre vägen över 19 , gjorde en rytmitys så att vi fick gemensam fart till tunnel 20 och leijeröinte till slalom 21   (förkortade banan) och avslutade med bomen.

Jag gav inte kommandot fram medan My var i tunneln så hon missade slalomingången - vid andra försöket gick det suverent - ingen tvekan utan med fart.👏










      
                       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.