fredag 13 november 2020

 Agi träning 12,11.20

Vi hade en jättekul bana gjord av Jessica.


Började från start, My har lite svårt att veta om hon ska runt eller rakt fram när starten är så här sned, gav henne kommando in in och startkommando, det fungerade superbra - ingen tvekan. Från tunnel 2 till 3 var det inget problem, övade både framför och bakombyte till slalom båda ok.

Från bomen till hinder 7 inga problem -alla bomnergångar idag var superfina😀- jag gjorde persjättö till tunnel 8 ( kunde ju dessutom vara 2 - 3 meter framför henne så jag hann bra och handla hinder 9 och tog emot henne vid gungan.

Från slalom 11 till tunnel 13 handlade jag både från höger och vänster - båda fungerade, men jag gillade vänsterhandlingen bättre. Vi fick bättre linje till tunnel 12 - jag hade ju långt försprång - handlade bara in henne i tunneln och hann närmare tunnel 13 vilket betydde att handlingen till bomen blev mycket, mycket bättre.

Efter att vi tagit hela banan, felfritt och med bra fart 👏så tränade vi lite handling, in in och runt.

Idag kändes det som om vi är färdiga att flytta till klass 3 😊



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.