söndag 22 november 2020

Agi 19.11 och rallytävling 21.11

 Vi hade en jättekul agi träning igen, My var så på alerten. Nu känns det som om farten har ökat permanent, ska vara roligt att se hur det blir på tävling. Nu ska vi faktiskt försöka tävla den 5.12.    

Ann-Kristin gjorde banträningen åt oss denna gång.

Från början till tunnel 6 var det inget problem, inkallning bakifrån tunneln, 

Vid 7 - 8 -  9 gjorde jag in in, det gällde att vara snabb när jag skickade in My i sista in in alltså h. 9, då fick jag inte luta mig framåt utan starta direkt mot hinder 10 och förbi och handla My till h.10 och tunneln, då måste jag redan vara vid bomnergången för att få henne att svänga till slalom. 

Efter ett par försök gick det som smort.👋👌💖. 

Jag försökte vara snabb vid runt handlingen vid h 14 så att jag redan var nästan bredvid h 15 när My tog 14. Det blev jättebra linje och fart till tunneln, där vi avslutade 😀

I andra omgången tog vi slalomstörning med bollar som kastades medan My var inne i slalom, men det var nog för svårt - vi tar om det igen vid nästa träning






Rally tåvling i Lapua 21.11 med 
domare Fia-Maria Kivioja.

Jag var så nervös så det var så svårt att koncentrera sig vid bangenomgången. Det med att tänka på i vilken hand jag skulle ha kopplet vid olika skyltar, det gick inte alls så det slopade jag. 

Annars tyckte jag inte att banan var svår. 

Men efter start, redan vid skylt 1 gjorde jag fel, samt vid skylt 2 men det märkte jag aldrig😑

När jag kom till nästsista skylten tittade jag ned och konstaterade oj jag har ju My med mig också😍, reagerade därför att hon drog i kopplet.😂

Vi fick 77 poäng och alla minuspoäng var nog mina😏

Nåja vi fick ju godkänt resultat.

Dagen var lång och det var riktigt busväder, hård vind, först var det minusgrader när vi kom, blev till snö och sist till vatten, det bara öste ner. Hemfärden var verkligen skrämmande är så glad vi kom hem hel och hållna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.