fredag 9 september 2022

1- 15 september 2022

 Dem 31 augusti var jag med My till SofFix på en ny

behandling. Hon hade fortfarande besvär i vänstra bogen och kompenserade det med bakdelen. Men till min glädje så reagerade My bra på behandlingen den här gången så redan följande dag var det fart och glädje i skogen.

Den 5 ska hon börja med en värkmedicin kur, men redan har jag hopp om att det ska reda sig.💖

Mitt busfrö Viggo har blivit 5 månader och blivit en vacker yngling!😍 

Han älskar fortfarande all lek och träning.

Nu på senaste agilityträningen med Natalie njöt vi båda två, för nu hade vi praktik och inte bara teori som tidigare med Heidi.

Vi gjorde runt ett hinderstöd och springa mellan leksaker utan att ta dem, ganska så svårt. Med godisbelöning var nog leksakerna bättre men om jag skärpte mig och peppade ordentligt så gick det bra. Sen med inkallning och leksak tittade han inte ens till sidan.😄

My har börjat sin rally träning så de går lite på varann, men jag får komma för sent till Viggos träning och det är bara 2 ggr kvar av den.

Viggo 5 månader!

Hemma har vi fortsatt att bla. träna på targeten, bakdelskontroll,  kontaktfältsträning, sitt, ligg och stå, fotposition, kirerrä och snurr - turn.

Varje förmiddag så trycker jag på Viggos huggtänder och de nya framtänderna i hopp om att få dem lite utåt, särskilt huggtänderna för att få dem framför de övre.  Jag tycker att de lite har ändrat riktning fast det fortfarande bara är mjölktänder. 

Hoppet lever i alla fall.

Vi var på träning till Musti&Mirri och oj vilken skällande hund jag hade! Jag vet inte riktigt hur jag ska få hans uppmärksamhet, men kanske det lugnar

ner dig med träning.  
När jag fick hans uppmärksamhet så gick det så bra, vi gjorde avslappningsövning, självkontroll med godis på golvet och var på vågen. 
Vi övade även med aktivitetsleksaker, där har Viggo svårt med att få upp godiset ur gropen och han fick så luft i magen senare - jag undrar om det kom härifrån. 
Riktigt bra träning tyckte jag. Vi var 6 hundar med och det var trångt i hyllraden så vi var nära varandra. Viggo fick hälsa på några människor och det var också bra träning, de tyckte dessutom att han var så social.
Före träningen vandrade vi i Stenhaga - koppelträning och lite vänta.
I torsdags var vi med Wega och Birgitta på en promenad här i Petsmo, hundarna njöt av leken och kunde tom slappna av med ett tuggben medan vi njöt av kaffe .





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.