torsdag 26 maj 2022

26 maj 2022

 Idag hade jag nog en lyckodag.



Först på rallylydnad med My och domare
 
Minna Hillebrand. Hon hade "tung" bana med många sitt ( stopp). Jag var så nervös så hela jag skakade. Jag förstår inte varför jag är sådan för jag såg ju att vi kan alla skyltar bra - alltså ingen orsak att vara nervös. Nåja, eftersom jag var sån så blev ju My osäker och långsam. Men vi klarade banan ok, med ett - 10 poäng, osäkra My satt sig ner,  steg upp och satt sig igen, men jag tog inte om eftersom My var så osäker - långsam. ( min handling och kommandon var urusla), sen startade hon sent vid hitaasti = 2 fel.                                                                                                                                                        Men min underbara My räddade allt igen!💖💖💖

Slutresultatet blev andra plats med 88 poäng och RTk2, så nästa gång vi tävlar är det i VINNARKLASS👍

Efter tävlingen så for vi efter vår nya familjemedlem Viggo!💕Han är så söt och gullig.                         Eftermiddag och kväll har gått bra.

Han hoppade ju på Kia direkt men hon satte honom på plats, efter det springer han mot henne men 
när han kommer nära slänger han sig på sidan👌             
 My är räddare än Kia så hon håller sig undan eftersom han jagar hennes svans och hos henne 
finns ju ingen dominans.

Han har även träffat Smulan och det gick bra. Smulan var jätteintresserad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.