söndag 30 januari 2022

Januari 2022

 Vår träning av agility och rally har stått alldeles stilla, den 11 januari togs mitt gips bort. Jag hade ingen kraft i handen och kunde inte vrida på den alls. Jag försöker först träna upp smidigheten innan jag fortsätter med styrketräning ( fast den kommer nog automatiskt med så småningom)

I min vänstra hand fick jag karpaltunnelsyndrom och den handen är i mycket sämre skick än min högra gipsade hand. Jag har en förskräcklig nervverk, domnar  - blir utan känsel och har ingen styrka. Det är svårt att hålla i en kaffekopp - den vill bara glida ur handen. Riktigt ont tar det när ja ska leka med hundarna.

Vi - My, Kia och jag har börjat träna för tuplasaksalainen, snurr och turn         Slutresultatet ska vara att My klarar av att gå runt mig (kierrä) med endast kommando ( ingen handhjälp).

Vi har övat med att starta från fotposition, från stå och ligg och då ska My stanna i samma position som hon startade när hon kommit runt ( svårt, men vi fortsätter öva)  Vi har även övat att fortsätta med kierrä från vänster och högersväng 360 grader.



Pyörähdys, snurr - turn

Vi har övat på snurr från vänster sida och turn från högersida, med samma träningsupplägg som i tuplasaksalainen

Det har varit svårt för My och Kia, det tar nog länge innan ett kommando är inlärt, men vi tränar vidare.😀


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.