lördag 6 november 2021

RALLY 6.11

Rallytävling i Seinäjoki med domare Tytti Lintenhofer.

Jag gillade domarens tal, hon berättade om ändringar i regler från ALO till AVO. Jag hade trott att man fortfarande får visa med gester i AVO, men nej, Nu ska hunden kunna kommandot ( små tecken får användas)och föraren får ej böja sig, då blir det fel. Men hon sade att det är viktigt att vi hjälper hunden om den behöver ha hjälp och istället övar för att få det slutgiltiga utförandet.


Jag hade lärt mig från lördagens träning att fokusera på My och nu gick det mycket bättre. Vi gjorde en fin bana, men samma skylt som senaste tävling gick fel, så nu blir det nog att öva. Istu, eteen istu, vasemmalta sivulle. My for förbi till höger sida igen.

Vid hitaasti fick vi ett minuspoäng epätarkasti suoritettu tehtävä - jag " snubblade till och tog ett snedsteg mot skylten( tror att det var det som blev - poäng)

Vi fick 96 p / 100 och andra placering👏💗 Duktiga duktiga My som klarar av det så bra trots mycket folk och hundar.

Domarens utlåtande: Tasapainoinen miellyttävä suoritus, jota kiva katsella. Teidän yhteistyö näytää tosi kauniilta.

Idag hoppade hon upp mot mig av glädje när vi värmde upp, jag berömde så glatt och sen kastade jag godisbollen. 😀😀😀



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.