måndag 26 april 2021

26.2 - 2.5.21

 Rally med Sevil.🐾

Tanja filmade igen, så jag tycker jag lärde mig så mycket denna gång också. 

När jag såg filmen fick jag lite hum om hur jag ska börja utveckla startrutinen.

Först all uppvärmning förstås, sen sätter sig My framför mig och jag tar av kopplet och sätter det i fickan, sen tar vi några svängar (tex snurra runt, kierrä, edestä, takaa) med mycket beröm och leksak och godis.

Vid starten och alla andra skyltar där My ska sätta sig så använder jag inget kommando utan rätar på ryggen. My blir osäker när jag ger fotkommando vid sitt och börjar erbjuda en massa.

Vid liikkeestä seiso, så ger jag henne en vink med handen och kommandot stå ( får ej klappa mig på höften)

Tanja stod vid den sidan och filmade och på filmen märker man att My blir störd och ofocuserad - men som tur klarar hon av att focusera igen.


Vid askel oikalle istu då ger jag henne en vink och kommandot följ. Här måste jag komma ihåg att ta rak linje förbi skylten och inte snedda till höger.

Istu käännös vasempaan istu - kom ihåg igen, inga handrörelser, här lade My sig ner för jag visade ju ligg, efter omtagning gick det bra, men man ser hur osäker hon blir vid omtagning. 

Vid pyörähdys lugnade hon ner sig med en gäspning, därför ökade jag farten i slalom för att få henne med igen. 

Ingången till puolenvaihto edestä missade jag, men vid omtagningen så gick det utmärkt

Istu , seiso, maahan gick bra men My satte sig så snett, men ingen omtagning för vi hade gjort så många sådana redan.

2 x vasen täyskäännös gick bra.

Nu har jag så mycket nytt att   träna igen, känner mig lite stressad men ska fortsätta i min egen takt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.